Skip to Content Skip to Search Go to Top Navigation Go to Side Menu


Amazon: Warum wir dort kaufen…


Dienstag, Januar 15, 2008

Ein Artikel der NY Timesüber die Customer Experience von Amazon.
Es ist schon erstaunlich, wie dieses Unternehmen sich in den letzten 12 Jahren in wirklich allen Bereichen auf seine Kunden eingestellt hat, und somit ein fast unvergleichbares Einkaufserlebnis bietet.

Und nur weil der Chef es so will:

And the reason I’m so obsessed with these drivers of the customer experience is that I believe that the success we have had over the past 12 years has been driven exclusively by that customer experience. We are not great advertisers. So we start with customers, figure out what they want, and figure out how to get it to them.

Einziges Problem, ich bekomme nach Weihnachten aufgrund der für Freunde bestellten Geschenke, immer wieder Vorschläge für Produkte die mich nicht interessieren. ICH BRAUCH KEIN BOBBY CAR!

Leave a Reply


In order to submit a comment, you need to mention your name and your email address (which won't be published). And ... don't forget your comment!

Comment Form